Vi erbjuder en effektiv och trygg flytthjälp i Kalmar med omnejd.
Trafiktillstånd, ansvarsförsäkring och RUT-avdrag 50% på arbetskostnaden.
Skandmove AB är en erfaren flyttfirma, välkommen att fråga oss om ett prisförslag.
Varför välja vår flyttfirma i Kalmar?
Försäkrade
Försäkrade för din trygghet till ett belopp på upp till 10 miljoner kronor
Trafiktillstånd
Vi har alla tillstånd som krävs för en seriös flyttverksamhet i Kalmar
Bra kundomdömen
Det absolut viktigaste för oss är att du blir nöjd
Bra priser på flytthjälp i Kalmar!
För oss är det viktigt att vi alltid har rätt priser vid en jämförelse med andra flyttfirmor i Kalmar och dess närområde.
Därför håller vi hela tiden koll på alla omkostnader så att du får ett rätt pris.
För att priset ska bli rätt är det viktigt att vi har ett bra underlag om vad som ingår i flyttuppdraget. Om det känns besvärligt att beskriva uppdraget så hjälps vi naturligtvis åt.
Tänk på att RUT-avdraget reducerar kostnaden för arbetet med 50% – det är prisvärt att anlita en flyttfirma.
Vi har en bra kapacitet i Kalmar!
Vår flyttfirma i Kalmar har en god kapacitet att klara av alla olika typer av flyttningar, stora som små flyttuppdrag.
Vi har även god erfarenhet av olika flyttuppdrag som bohagsflytt, företagsflytt, flytthjälp åt kommuner och så vidare.
Naturligtvis har vi den personal och det antal flyttbilar som krävs för olika uppdrag i och runt Kalmar.
Vanliga frågor och funderingar
RUT-avdraget som reducerar arbetskostnaden med 50% kan användas vid traditionell flytthjälp.
Varje person som har en inkomst kan under året använda RUT-avdraget upp till gränsen 75000 kr under förutsättning att det finns en inkomst av tjänst att hänföra avdraget till. Finns det två personer på samma adress gäller det dubbla eller 150000 kr.
Det här betyder att det sällan är några problem att använda sig av avdraget, exempelvis vid en flytt i Kalmar, såvida inte avdraget har använts i mycket stor omfattning under innevarande år. Om så är fallet kan det vara klokt att undersöka med skatteverket hur det ser ut i just ditt fall.
Det är vi, flyttfirman som utför flytten, som sköter kontakten och avdraget via skatteverket. Därefter ska du som privatperson se till att avdraget finns med i deklarationen för innevarande år.
Kontakta gärna vår flyttfirma inför din flytt i Kalmar om du har någon fundering på det här med RUT-avdraget. Vi hjälper naturligtvis till att reda ut olika frågeställningar.
Trafiktillståndet som utfärdas av transportstyrelsen är ett viktigt tillstånd som måste finnas vid flytt och transporter utförda av exempelvis en flyttfirma i Kalmar.
Tänk på att aldrig anlita en flyttfirma som saknar detta tillstånd, det kan bli obehagliga problem. Vill det sig riktigt illa och det händer en skada kan faktiskt ett försäkringsbolag neka ersättning.
Tillståndet kan kontrolleras på transportstyrelsens hemsida vilket kan vara klokt att göra inför din flytt i Kalmar.
Naturligtvis har vi detta tillstånd precis som alla andra seriösa flyttfirmor i området i och runt Kalmar. Tillståndet betyder att du kan lita på vår flyttfirma och vår kompetens.
Alla flyttuppdrag är olika och därmed skiljer sig priset för en flytt i Kalmar jämfört med en annan flytt i Kalmar.
Stor inverkan på priset för en flytt är bostadens eller lokalens storlek. En stor bostad innehåller ju fler möbler och det betyder också fler flyttkartonger.
Räkna med ungefär en flyttkartong per kvadratmeter bostadsyta vilket då betyder dubbelt så många flyttkartonger om vi jämför en bostad om 40 kvadratmeter med en bostad om 80 kvadratmeter.
Priset kan också variera mycket om det är så att vi som flyttfirma ska ta hand om hela flytten eller om det finns vänner och släktingar som hjälper till att bära.
Om flytten sker inom Kalmar blir inte transportkostnaden särskilt hög. Däremot, om flytten går mot en annan ort långt bort betyder det en betydande transportkostnad.
Andra faktorer som påverkar priset vid en flytt är om det finns hiss eller om det är trappor vi måste ska bära i.
Det är bra om du har möjlighet att beskriva det du önskar hjälp med, på ett ingående sätt. Det underlättar offerten eller prisförslaget för din flytt. Offerten kan dock justeras om du önskar att lägga till eller ta bort moment. I så fall behöver vi få veta detta i god tid så vi kan planera för det. Om du tycker att det här är krångligt kan vi hjälpas åt.
Med tanke på det vi skriver här ovan kan det vara lite svårt att direkt ge ett pris då vi inte vet alla förutsättningar angående din flytt.
Naturligtvis är det självklart att vi har ansvarsförsäkring precis som övriga seriösa flyttfirmor i Kalmar. Vår ansvarsförsäkring täcker skador upp till 10 miljoner kronor.
Även om vi har en försäkrad flyttverksamhet är vi naturligtvis försiktiga när vi hanterar en flytt då det är viktigt att du som kund är nöjd med vår insats. Skador vill vi självklart undvika.
För att undvika skador och smuts på bohag eller inventarier är vi noga med att vår flyttbil är ren och välstädad. Vi täcker in allt på ett bra sätt med rena filtar, täcken och skyddsplast. Vi bär också på ett försiktigt sätt för att ytterligare undvika skador på möbler och övrigt bohag.
När allt ligger stadigt på vår flyttbil ser vi till att vi kör denna på ett försiktigt sätt så att inget skadas under färden mot nästa adress.
När du anlitar oss för en bohagsflytt, i exempelvis Kalmar, kan du välja att vi tar hand om hela flytten eller enbart vissa moment av flytten.
Om vi sköter om hela flytten från flyttpackning till rengöring av den gamla bostaden kan det se ut ungefär så här som följer nedan.
Vi packar ner allt som går att packa ner i flyttkartonger och ser till att dessa inte blir för tunga. Ett bra riktmärke är att de inte bör väga mer än 20 kg. Ett tips kan då vara att lägga ner tunga saker tillsammans med textilier, kuddar och annat mjukt. Då skyddar det samtidigt det som finns i flyttkartongen.
Vi plockar ner lampor, tavlor, skruvar isär stora möbler och så vidare. Allt som kan packas ner i flyttkartonger packas där då det underlättar när vi bär.
När vi har burit ner allt till vår flyttbil och bostaden är tom är det dags för rengöringen av bostaden. Denna kan ofta göras under samma dag som själva flytten men ibland kanske den görs dagen efter. Det här planerar vi tillsammans för att allt ska löpa på så smidigt som möjligt.